Metodologia
El format que s’utilitza en aquest curs de màster de Persones amb Discapacitat, Inclusió social i Drets de ciutadania permet compatibilitzar els estudis amb les activitats professionals i personals sempre que es mantingui un temps de dedicació constant ja que la planificació del curs s’adapta a les necessitats de cada participant.
La formació del campus virtual es complementa amb classes presencials, que no són d’assistència obligatòria i es realitzaran setmanalment els divendres de 16.00 ha 20.00 h al Campus Mundet. D’aquesta manera es facilita l’assistència a l’alumnat que vulgui interactuar amb el professorat de forma presencial, per a aquelles persones que per motius professionals o personals no puguin assistir presencialment podran optar per seguir la classe en streaming i interactuar amb el professorat a través del xat.
Per a l’alumnat que no es pugui connectar simultàniament disposaran d’un arxiu de vídeo per visionar la classe i resoldre les qüestions plantejades al test i al fòrum de cada sessió. D’aquesta manera l’estudiant pot combinar les tres modalitats de formació paral·lelament, presencial, en streaming simultàniament o en línia en format d’arxiu audiovisual. Es considera obligatori visionar les classes per poder realitzar adequadament les tasques,
A cadascun dels mòduls del curs es disposarà de lectures addicionals, bibliografia i enllaços a pàgines web, que són complementaris a la formació, de manera que facilitarà el nivell d’aprofundiment desitjat per cada alumne i alumna.
Per planificar adequadament l’evolució del curs, l’alumne/a disposarà d’un calendari d’activitats des de l’inici del curs on estaran establertes les dates de lliurament de tasques i avaluacions. L’alumnat haurà de tenir en compte el nivell inicial i la capacitat d’aprenentatge per ajustar el temps de dedicació setmanal.

Eines no presencials
Eines disponibles
El Campus Obert de la UB és un entorn d’aprenentatge en línia que dóna suport a la docència i a l’estudi, centrant l’atenció en el procés d’aprenentatge.
La dinàmica del Campus es desenvolupa a través d’aules virtuals on els i les estudiants poden consultar els continguts de les assignatures, enviar tasques, contactar amb el professorat o amb la resta de companys i companyes, o fins i tot accedir a les qualificacions.
El Campus també permet tenir un espai comú que facilita el contacte entre els companys i les companyes del curs, l’ús de llistes de distribució, fòrums, xats i missatgeria interna.
L’alumne/a experimentarà en un entorn interactiu un ampli ventall de propostes que aporten valor afegit a l’aprenentatge, la carrera professional i el desenvolupament personal. Entre altres:
- Materials docents
- Enregistrament de les conferències impartides a les sessions presencials
- Bibliografia i materials complementaris
- Documentació i enllaços d’interès: articles de premsa, tutorials per millorar les tècniques d’estudi, etc.
- Fòrum de debat, Fòrum d’avisos i notícies i sistema de missatgeria privat
- Gestions acadèmiques
- Notícies i esdeveniments d’interès
- Seguiment individualitzat per part del professorat i tutors
Aula virtual
L’aula virtual és un espai d’aprenentatge i d’intercanvi de coneixements on l’estudiant pot accedir a:
- El pla docent, per consultar informació general i bàsica del curs.
- Els continguts i fonts de consulta, materials en format web, simulacions de casos, audiovisuals, aplicacions interactives, enllaços a recursos externs o articles descarregables.
- Les activitats i les eines per realitzar-les, qüestionaris, enviar treballs o elaborar conjuntament bases de dades, glossaris o documents.
- El calendari del curs, per recordar les tasques i els lliuraments setmanals.
- Els espais de comunicació generals del curs i específics per a activitats: fòrums temàtics de discussió, espais de col·laboració, xats, conferències on-line, etc.
L’aula està preparada perquè l’alumne/a contacti de manera fàcil amb:
- L’equip docent, que dinamitzarà l’aula, assessorarà i responsabilitzarà del feedback constructiu i personalitzat.
- El grup de company/es, per col·laborar, per compartir coneixements i crear xarxa de contactes.
- El/la tutor/a i la coordinador/a del curs que vetlla per la qualitat del procés d impartició i és referent de l alumnat.
Sistema d’avaluació
Avaluació continuada
El curs consta de 6 mòduls, cadascun d’ells conté 5 sessions teòriques
Activitats obligatòries
- 1 Questionari per sessió: Cada sessió comptarà amb un questionari (10 preguntes) que proposarà el ponent/a. El temps establert per resoldre’l estarà estipulat en el campus virtual.
- 1 Fòrum de debat per sessió: L’alumne/a participarà en el fòrum de debat setmanalment aportant les seves opinions, responent preguntes que plantegi el docent de cada sessió. Es valorarà la qualitat de les intervencions.
- 1 Assaig per a cada mòdul sobre conceptes teòrics generals: L’alumne/a realitzarà un assaig seguint els criteris acadèmics preestablerts.
És d’obligat compliment superar totes les activitats proposades, independentment de la qualificació individual de cada activitat.
Accions fraudulentes (plagi i/o us de IAG)
Plagi
El plagi i/o altres accions fraudulentes en qualsevol activitat avaluable comporta la qualificació de 0 en la qualificació final del mòdul, prèvia audiència a la persona interessada. Contra la qualificació de 0 es pot actuar d’acord amb el procediment previst a l’article 15 de la Normativa reguladora de l’avaluació i les qualificacions dels aprenentatges de la UB, excepte en el que respecta a la revisió davant el mateix professor o professora. En el cas de plagi, per tant, amb qualificació 0, no es permet la reavaluació.
Ús de la IAG
Ús de la IAG No es qualificarà cap activitat que s’hagi generat totalment amb intel·ligència artificial generativa (IAG). En cas d’haver-la utilitzada parcialment com a suport o per millorar la tasca pròpia, és necessari fer-ho constar al final de l’activitat, a més d’indicar quines eines de IAG s’han utilitzat i amb quin propòsit. (Codi ètic i bones pràctiques de la UB)