Mòdul 5: Polítiques socials sectorials per a les persones amb discapacitat
5 crèdits
Relació de competències
Competència 1
Compromís ètic
Competència 6
Capacitat per elaborar reflexions i feines d’anàlisi
Competència 3
Capacitat creativa i innovadora
Competència 7
Capacitat per gestionar informació de manera autònoma per assegurar un aprenentatge permanent contemplant la utilització de les TIC
Competència 4
Sostenibilitat
Competència 8
Capacitat per desenvolupar actituds obertes i empàtiques basades en el respecte i el reconeixement davant de la diversitat i la multiculturalitat.
Competència 5
Capacitat comunicativa
Competència 10
Raonament analític
Competència 12
Actitud propositiva davant la gestió i la resolució de conflictes
Objectius
Desenvolupar estratègies de treball individual i comunitari tot fomentant la inclusió social, la igualtat d’oportunitats i la promoció de l’autonomia personal.
Empatitzar i desenvolupar una actitud positiva amb les persones amb discapacitat, i és capaç d’assumir el compromís de defensa dels seus drets socials per millorar-ne les condicions de vida.
Adquirir eines per gestionar el conflicte o situacions potencialment conflictives, en el camp socioeducatiu i terapèutic: la relació assistencial i els vincles interpersonals que s’estableixen a la relació professional. Com afrontar sense morir a l’intent a les velles necessitats i nous reptes
Continguts
- Etiologia i classificacio de la discapacitat
- Els serveis socials en l’atenció a les persones amb discapacitat, conceptualització, objecte i organització.
- Educació inclusiva, formació professional i estudis superiors
- Inclusió laboral de les persones amb discapacitat: CET’S i mercat laboral ordinari.
- L’oci i la cultura com a drets de ciutadania
Mòdul 5. Polítiques socials sectorials per a les persones amb discapacitat (5 crèdits) | Curs 25/26 | COORDINADORA NURIA FUSTIER |
---|---|---|
Etiologia i classificacio de la discapacitat | 10 abr | a determinar |
Els serveis socials en l’atenció a les persones amb discapacitat, conceptualització, objecte i organització. | 10 abr | Nuria Fustier García– Doctora per la UB. Diplomada en Trabajo Social i llicenciada en Dret. Professora lectora Departament Pedagogia UdG. |
Educació inclusiva, formació professional i estudis superiors | 17 abr | Conxi Reig Sansó– Professora Associada Departament d’Organització i Didàctica Educativa Facultat d’Educació UB. |
Inclusió laboral de les persones amb discapacitat: CET’S i mercat laboral ordinari. | 17 abr | Josefa Torres Martínez- Llicenciada en Dret, Màster en Direcció i Gestió d´Empreses per la Universitat Autònoma de Madrid. Directora i Gerent de FEACEM. |
L’oci i la cultura com a drets de ciutadania | 24 abr | Jordi Tudela Fernández– Llicenciat en Filosofia i Ciències de l’Educació (especialitat en Pedagogia Terapèutica), Postgrau en Planificació i Gestió en Serveis Socials, |